HOME

CUSTOMER VALUE MAP



Klanten stellen vandaag de dag de allerhoogste eisen. Als ze weinig willen betalen dan kiezen ze voor de allerlaagste prijs. Als ze gemak belangrijk vinden, dan willen ze ook dat het hen echt gemakkelijk gemaakt wordt. Als ze waarde hechten aan deskundig advies dan willen ze maximale tijd en aandacht. Als ze ons bellen accepteren ze geen nee, en 'te laat' wordt beschouwd als een teken van onvermogen. Welke eisen klanten ook stellen, ze stellen ze steeds hoger. In deze context moeten we ervoor zorgen dat we steeds (meer) waarde voor onze klanten creëren. En daar gaat relatiemanagement over. Relatiemanagement is het opbouwen, verdiepen en verstevigen van langdurige (winstgevende-)relaties met klanten. Hierbij gaat het niet om een aanbodgerichte -, maar juist om een vraaggerichte benadering waarbij de klant dus centraal staat. Doe je het goed, dan levert dit langdurige winstgevende klanten op. De Customer Value Map is een handige tool om hier systematisch een verbeterslag in te maken. Zie ook de workshop Customer Value. Onderstaand model is één van de vele INNOmaps die u kunt downloaden en printen, gebruiken op een digibord of om samen te werken in de cloud. Werken met INNOmaps is communiceren in beeldtaal. Het combineert woorden en visuele items en helpt bij het beter begrijpen van complexe thema's. Voor vragen kunt u ons natuurlijk altijd bellen: 074 711 02 62.