HOME

EMPATHY MAP



De Empathy Map is een handige tool die jou helpt om beter inzicht te krijgen in de belevingswereld van jouw belangrijkste klanten. Wanneer je de Empathy Map met de juiste informatie invult, stelt jou dat beter in staat om een langdurige én winstgevende relatie met jouw klanten op te bouwen. Het invullen van de Empathy Map gebeurt aan de hand van zes vragen: 
Vraag 1: Wat ziet de klant? (Seeing) Wat ziet de klant van jouw/jullie prestaties? Wat zou hij mogelijkerwijs van jouw concurrenten kunnen zien? 
Vraag 2: Wat denkt en voelt de klant? (Thinking & Feeling). Je gaat in op wat de klant (waarschijnlijk) over jou, jouw collega's en jouw organisatie denkt en voelt
Vraag 3: Wat zegt en doet de klant? (Say & Do) Achterhaal waar de eventuele spanning ligt tussen wat een klant zegt en doet en wat een klant denkt en voelt. Als hij zegt dat hij 'super tevreden is' maar jouw klantaandeel nog steeds bescheiden is, dan denkt en voelt hij waarschijnlijk iets anders...
Vraag 4: Wat hoort of leest de klant? (Hearing) Door wie wordt de klant/gebruiker werkelijk beïnvloed? 
Vraag 5: Wat zijn de ‘pains’ die klanten met jouw producten/diensten oplossen? 
Vraag 6: Wat zijn de voordelen die klanten hebben door jouw producten/diensten te gebruiken? 
Download de Empathy Map. Onderstaand model is één van de vele INNOmaps die u kunt downloaden en printen, gebruiken op een digibord of om samen te werken in de cloud. Werken met INNOmaps is communiceren in beeldtaal. Het combineert woorden en visuele items en helpt bij het beter begrijpen van complexe thema's. Voor vragen kunt u ons natuurlijk altijd bellen: 074 711 02 62.