Meest gebruikte e-Library voor management en verkoop
THE MAGIC TRIANGLE
Voor chocoladeliefhebbers is Toblerone echt een magische driehoek. Maar er is nog een andere magische driehoek. Ook 'made in Switzerland': the Magic Triangle, ontwikkeld door Oliver Gassmann, Karolin Frankenberger en Michaela Csik van de universiteit van St. Gallen. Wat maakt deze tool zo magisch? Het is vooral de eenvoud van het model. De wereld verandert snel en om 'in business' te blijven moet vrijwel ieder bedrijf het huidige businessmodel regelmatig tegen het licht houden en dat kan perfect met the Magic Triangle waarbij je inzoomt op de waardepropositie, het verdienmodel en de waardeketen. Is de waardepropositie nog oké? Verdienen we nog genoeg? Lopen de kosten in de pas met onze opbrengsten? En hoe zit het met mogelijke kostenreducties en hogere marktattractiviteit, zowel bij ons als bij onze klanten? Kortom, de magie zit in de eenvoud der dingen. Tip: betrek medewerkers van verschillende afdelingen in dit traject en overwin dominante industrie logica. Onderstaand model is één van de vele INNOmaps die u kunt downloaden en printen, gebruiken op een digibord of om samen te werken in de cloud. Werken met INNOmaps is communiceren in beeldtaal. Het combineert woorden en visuele items en helpt bij het beter begrijpen van complexe thema's. Voor vragen kunt u ons natuurlijk altijd bellen: 074 711 02 62.